2016. aug 23.

Micsoda Hétfő!

írta: cybernagyi
Micsoda Hétfő!

Megint mit találtam? Még számomra is érdekes volt újra elolvasni, ennyire részletesen már nem emlékeztem, de ahogy olvastam, rájöttem, hogy tényleg, milyen jó is ha leírja az ember, ....mennyi mindent elfelejtünk, vagyis inkább csak lelapul, nem emlékezünk rá, de ahogy újralátjuk , előkerülnek az emlékek is..... így vagyok ezzel most én is. 2012. Szeptember 24-e nem egy unalmas nap volt számunkra, ha már így nem is emlékeztem, most újra magam előtt látom.....és a sok balszerencsésnek látszó dolog ellenére is úgy gondolom, hogy egy érdekes nap volt, ami végül is jól végződött, mert hát minden megoldódott.

011_kep.jpg

Nem semmi napom volt, erre szokták mondani, "mint ha csak megátkoztak volna!"   Ki tudja, lehetnek éppen jóakaróim, akik elsóhajtoztak kedves kívánságokat irányomba, végülis engem sem szerethet mindenki:-)
....Kezdődött azzal, hogy  a hétvégén megint keservesen éreztem magam, az ízületeim gyötörnek rendesen, mozogni alig tudok.....tegnap aztán rádöbbentem valami hideg front érkezik, mert tegnap reggelre már egész kellemes , friss idő volt, olyan igazi kora őszi, amit nagyon sokan szeretünk. Aztán egész nap maradt is olyan. A nap jó melegen sütött, de tiszta, kellemes friss levegő volt, végre csaknem egész nap nyitva lehettek ajtók-ablakok. Mivel meteorológiai előrejelzést nem néztem az utóbbi napokban, így rájöttem, hogy a kínjaim a hidegfront érkezésének köszönhetők...
A mai napom is egész jól indult, miközben itt kávéztam és nézegettem mi újság az ismerősökkel, kisfiam megéhezhetett, mert nekilátott reggelit készíteni magának. Bacon szalonnát sütött és tojást hozzá. Mikor a tojásokat felütötte, hallom ám, meglepett hangon kérdezi: " mi van ezekkel a tojásokkal, jók ezek? olyan furcsán néznek ki???"  Gyorsan megnyugtattam, hogy ki ne dobja, semmi baj a tojásokkal, sőt így néz ki egy igazi tojás, amit olyan tyúkok tojtak, amik farmon nevelkedtek a szabadban, az udvaron kapirgálva és és nem ketrecben tápon felfújva. .....Rádöbbentem, hogy majdnem harminc éves kisfiam még talán sosem tört fel olyan tojást ami a régi , természetes módon jött létre és sárgább, talán még az állaga is másabb.  Minden esetre nagyon aranyosnak tűnt a dolog, gyorsan el is mondtam mindenkinek, fiacskám esetét a tojással:-) Én biztos míg élek emlékezni fogok erre a dologra!
Ezek után már jobb hangulatban élveztem a csodás napot, a kitárt ajtókat, a teraszon frissen szedett paradicsomot, paprikát.....aztán egyszer csak derült égből villámcsapás, fiam rohan be, hogy ömlik a víz, bokáig érő víz van az udvaron, az úton meg mint egy folyó áramlik a vizünk az esőcsatorna felé....Micsoda öröm, csőtörés, valahol, ki tudja mióta és mennyi víz folyt el.....Szerencsére az egész áradás az öntöző rendszer csapjai felől indult, így fiam villám gyorsan elzárta a locsolórendszer csapjait, de hogy ez segített-e az még nem látszott  azonnal.
Minden esetre közben már hívtam a vízműveket és egy kis öröm az ürömben, nagyon gyorsan itt voltak. Ezt nevezem sörgősségi szolgálatnak, nagyon jól esett. Mivel a víz az udvaron tör fel, így a javítás az én dolgom lesz, nem javították meg, de kiderítették hogy az öntözőrendszer csöve lehet eltörve a földben, ami annyiból szerencse, hogy amíg nem használjuk nem ömlik a víz, és a másik jó hír benne, hogy talán kisfiam meg tudja majd javítani, nem kell szakembert hívni.
Nem szoktam elkeseredni ha kellemetlen dolgok érnek, nem hagyom hogy elrontsák a napom, hiába ijedtem meg a csőtöréstől, megnyugtatott a gyors megoldás és kimondottan jókedvem lett attól, hogy rendkívül gyorsan jött a segítség, sőt már a telefonhíváskor is nagyon kedves volt az ügyfélszolgálat, mert miközben velük beszéltem, a fiam elzárta az öntözőrendszer csöveit, és mondtam a nőnek lehet hogy ez segít majd, de még ő mondta, hogy akkor is kiküldi az emberüket, hogy biztos legyen nem folyik valahol a föld alatt. Nos, az ilyesmi engem nagyon felvidít mindíg, az ilyen dolgokat szerettem meg nagyon gyorsan mikor Amerikába jöttem, de  bizony mostanában nem ilyen természetes ez már itt sem.
Aztán , hogy túl sokáig ne viduljak, mosogatás közben észrevettem, hogy nem folyik le rendesen a víz a mosogatóból, nem nagy gond, egy kapcsolás és a konyhamalac, vagyis a szemétdaráló néhány másodperc alatt megoldja a gondot. .....hááát, mit ne mondjak, nem volt kellemes érzés mikor csak halk búgást hallottam a kapcsolás után, és esze ágában sem volt elindulni. Nehéz elhinni hogy mindez egy nap történik, ...de tovább is van....mondjam még????:-).....
Mostmár tényleg úgy tűnik , hogy valaki valamiért haragudhat rám, és nem túl jó kívánságokat küldhet felém, hát most örülhet, ha ez öröm bárkinek, mert hát, a baj nem jár egymagában, szokták mondani. ....délután kisfiam nem ért haza mire Adrikám jön az iskolából, így nekem kellett érte menni.
Az autóm a hétvégén már nem indult el, mikor Jocó valamiért ki akart állni vele a garázsból, így gyorsan rámfogta, hogy biztos nem kapcsoltam le a lámpákat, és lemerült az akkumlátor. Mindíg lekapcsolok mindent, még sosem fordult elő, hogy lemerült, de ráhagytam had morgolódjon, csak csinálja meg nekem.  Szerencsére van az a kütyüje, amivel könnyedén elindítható, nem kell hozzá másik autó, így aztán elindította, elvitte járatta, hogy töltődjön, úgy hogy reméltem megoldódott a dolog.
Hááát, lehet hogy tévedtem, mert ugye indulnék Adriért, és az autó nem indul......szerencsére az indító kütyü kéznél van, de mikor felnyitottam a csomagtartót rádöbbentem én még sosem csináltam ezt, még ha elvben tudom is régről hogyan kell. Felesleges volt az ijedelmem, mert ez a kütyü rendkívül egyszerű, valószínű iskolás gyerekek is azonnal rájönnének hogy kell használni,  Piros csipesz a pirosra, fekete csipesz a feketére , felkapcsolni és indítani az autót.....és indul is azonnal. Hála Istennek odaérek időben Adrikámért, nem szeretem ha egyedül gyalogol hazafelé, még akkor sem ha sokan jönnek, és szülők is járkálnak velük az úton ilyenkor. Viszont az öröm mellett,  -hogy időben ott leszek kis gyönygyömét,  - az üröm, hogy az akkumlátorom valószínű meghalt, és újat kell venni, úgy látszik már nem segít rajta ha töltjük, járatjuk. Csak reménykedem, hogy nem más a baj, és egy új akkumlátorral megússzuk ezt a dolgot.
Egy napra talán ennyi elég is lenne, ehhez már csak az jött, hogy kisfiam a legújabb munkaajánlatból hazaérkezve, hozta a hírt, hogy valószínű felveszik, talán holnap már hívják is......de hogy ne örüljek sokáig, mikor megmondta mennyit fognak fizetni, mindjárt le is lohadtam, mert jóval kevesebb mint amit vártunk. Hiába, Obama szocializmus nem való a kisembereknek. Vagy liberális milliomosnak kell lenni, vagy segélyeket élvezőnek, a kettő között nem túl jó a helyzet.
De, akkor sem hagyom magam, továbbra is reménykedem, hogy a béka segge alól csak felfelé vezet az út!!!!!....és vannak emberek akiknek ennél sokkal komolyabb bajai vannak......ha holnap reggel újra felébredünk akkor esélyünk lesz, hogy egy sokkal jobb napot éljünk meg mint amilyen ma volt.

2012.Szeptember 24.
Cybernagyi

Szólj hozzá